DUUR PUNTENVERLIES VOOR FLAMINGO’S.

SkunK 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 17 maart tegen SkunK 1 in Nijmegen. In de eerste helft werd er goed gestart door Flamingo’s. Er werden mooie kansen gecreëerd, er werden afstandsschoten genomen. Helaas was de afronding van de kansen minder effectief. SkunK speelde met veel druk, en was fel en gretig. Flamingo’s had moeite om onder deze druk uit te komen. Doordat de meiden uit Mariahout niet konden scoren, raakten ze langzaam maar zeker het zelfvertrouwen kwijt. Mentaal werd de wedstrijd daardoor ook zwaarder. Passing werd zwak en ook de schoten waren niet meer gericht op het scoren van een doelpunt. De ruststand was 4-1 in het nadeel van Flamingo’s. De rust werd gebruikt om het zelfvertrouwen weer op te bouwen en om samen weer scherp te worden. Direct na rust scoorde SkunK de 5-1. Daarna ging er een knop om bij de meiden uit Mariahout en gingen ze korfballen. Sanne Scheepers, Vera Leenders en Elja Maas scoorden alle drie na elkaar, waardoor de achterstand weer wat kleiner werd. Verdedigend stond Flamingo’s als een huis, het ontbrak hen op zondag 17 maart aan de scherpte in de afronding van de kansen. Het lukte niet meer op een gelijkmaker te maken. Eindstand was 6-5 in het nadeel van Flamingo’s. Volgende week zondag, 24 maart, staat een klapper van een wedstrijd op het programma. Flamingo’s speelt dan tegen ODIO. Deze wedstrijd wordt gespeeld in de Braak in Helmond en start om 13.00u. Zij kunnen alle support gebruiken, dus wees welkom.

Zondagteam niet scherp genoeg en verliest.
Rietvogels 2 – Zondagteam

Zondagteam, gesponsord door T-PRESS sport en publiciteit, speelde op zondag 17 maart tegen Rietvogels in Riethoven. Met wederom een gewijzigde opstelling door blessures begon het zondagteam om 12.20u aan de wedstrijd. De eerste 20 minuten had iedereen het zwaar en moesten alle meiden hun draai vinden in het aanvallende spel. Verdedigend liep het ook niet zo gesmeerd, waardoor Rietvogels de kans had om goed tot korfballen te komen. Na 20 minuten werd er beter gekorfbald en werd er ook geregeld gescoord. Ruststand was 6-6. Na rust leek het zondagteam opnieuw te moeten zoeken naar de goede kansen. Het verdedigende spel was niet scherp genoeg, waardoor Rietvogels met vertrouwen tot scoren kon komen en daarmee gemakkelijk op voorsprong kwam. Flamingo’s probeerde nog mee te gaan, maar het afronden van de kansen was te moeilijk en moest het zondagteam genoegen nemen met een 13-8 verlies. Op maandag 25 maart speelt het zondagteam om 18.45u in Liemde een inhaalwedstrijd tegen Odisco.