FLAMINGO’S COLLECTIEF STERK

Nijnsel 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 1 december in de Streepen in Sint Oedenrode tegen het 1e team van Nijnsel. Tijdens de eerste 10 minuten werd Flamingo’s verrast en stonden ze binnen korte tijd achter met 3-0. Na een time-out van coach Kim Janssen-Vervoort, herpakte de dames van senioren 1 zich en vochten ze zich terug in de wedstrijd. Flamingo’s kwam gelijk te staan en zorgden er zelfs voor dat ze net voor rust de 6-7 scoren, waardoor ze met voordeel de rust in gingen. Na de rust ging Flamingo’s gecontroleerder en zekerder spelen. Kansen werden beter uitgespeeld, verdedigend werd er beter gecommuniceerd. Daardoor liepen ze uit op hun tegenstander. In de tweede helft kwam Nijnsel zelfs maar één keer tot scoren. Flamingo’s liet een sterk team zien die met en voor elkaar wilden werken. Met name Charlotte Rooijakkers en Elja Maas speelden een voortreffelijke wedstrijd. De wedstrijd eindigde in 7-13 in het voordeel van Flamingo’s. Op zondag 8 december speelt senioren 1 om 12.35u tegen KVS ’17 in Schijndel.