FLAMINGO’S KAN GOEDE SPEL NIET OMZETTEN IN WINST.

JES 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 27 oktober tegen JES 1, in Venhorst. In deze laatste wedstrijd van de eerste helft van de buitencompetitie was het belangrijk om te winnen. De eerste wedstrijd van het seizoen speelde Flamingo’s ook tegen JES en toen verloren zij de wedstrijd met slecht spelend spel. Het was dus belangrijk om vandaag wel de punten mee te nemen naar Mariahout. De dames uit Mariahout startten goed aan de wedstrijd. De aanvallen waren sterk en ook verdedigend had Flamingo’s het goed voor elkaar. Helaas werden er in deze fase geen doelpunten gescoord. JES was het eerst scorende team. Flamingo’s kon hun sterke start niet vasthouden. Ze konden wel telkens de aansluitingstreffer maken, maar er is geen enkel moment in de wedstrijd geweest, waarin Flamingo’s voor heeft gestaan. Het goede spel van Flamingo’s werd telkens niet beloond met een doelpunt, waarbij zij achter de feiten aan bleven lopen. Coach Kim Janssen-Vervoort besluit in de tweede helft om anders te gaan verdedigen. JES heeft hier zichtbaar moeite mee. Maar doordat Flamingo’s niet tot scoren komt, bepaald dit niets in de stand. Het was een goede wedstrijd, waarin Flamingo’s vechtlust en mooi korfbal lieten zien. De eindstand is 5-3 in het voordeel van JES. Op 24 november speelt Flamingo’s hun eerste binnen wedstrijd.