FLAMINGO’S LAAT TEAMPRESTATIE ZIEN

Flamingo’s 1 – DAW Schaijk 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 14 oktober tegen DAW uit Schaijk. De nummer 2 van de ranglijst. Coach Kim Janssen-Vervoort was afwezig en werd vervangen door Manon de Beer. De dames wisten voorafgaand aan de wedstrijd wat er van ze werd verwacht. Er moest positief gecoacht worden, er moest stevig één tegen één verdedigd worden en er moest een teamprestatie geleverd worden. De eerste 10 minuten van de wedstrijd was er weinig van de gemaakte afspraken terug te zien. De passing was zwak, de communicatie slecht en de verdediging niet waterdicht. Na 10 minuten was het dan ook 1-3 in het voordeel van DAW. De dames uit Mariahout werden feller naarmate de wedstrijd vorderde. De aanvallen werden langer, de kansen werden afgerond en de verdediging werd beter. Ruststand was 8-7 in het voordeel van Flamingo’s. De meiden van DAW hadden van hun coach de opdracht gekregen alles te spelen op de doorbraak. Dat was juist het punt waar Flamingo’s moeite mee had. In de rust werd afgesproken dat er in de verdediging nóg beter communiceert moest worden en dat er vanuit de paalzône meer gekeken moest worden, zodat er overgenomen kon worden. Dit werd door de meiden in de tweede helft veel beter uitgevoerd, wat resulteerde dat de dames van DAW niet meer goed wisten hoe te korfballen. In de slotfase werd het 11-11, maar al gauw trok Flamingo’s de wedstrijd naar zich toe. De eindstand was 14-11 in het voordeel van Flamingo’s. Volgende week speelt senioren 1 om 13.00u tegen SVOC’01uit Oirlo, de koploper van de ranglijst.