FLAMINGO’S ONGESLAGEN BOVENAAN!

Flamingo’s 1 – KVS’17 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 16 februari tegen KVS’17 in D’n Ekker in Beek en Donk. Flamingo’s kwam sterk en gedreven uit de startblokken. Ze waren allemaal op de hoogte dat ze scherp en gefocust moesten korfballen, wilden ze kans maken op winst. Na een aantal goede aanvallen, waarin Flamingo’s aardig wat kansen creëerden, kregen zij een strafworp, waarbij ze op 1-0 voorsprong kwamen. Een belangrijk doelpunt voor Flamingo’s, dat zorgde voor vertrouwen. Het ging gelijk op en KVS’17 kon aanhaken. Er werd om en om gescoord. Flamingo’s bleef de eerste helft goed korfballen, mooie aanvallen creëren en kansen benutten. Voor rust kregen zij dan ook de ruimte om uit te lopen naar een 8-3 voorsprong. In de rust werd het team door coach Kim Janssen-Vervoort opnieuw op scherp gezet om focus te houden en samen te blijven werken. Dit werd in de tweede helft goed uitgevoerd door de dames uit Mariahout. Beide teams bleven scoren en na 45 minuten spelen was het 13-6 in het voordeel van Flamingo’s. Daarna verloor Senioren 1 wat meer scherpte en liet een gat vallen. KVS’17 maakte daar dankbaar gebruik van en 5 minuten voor tijd was het 16-13, waardoor er toch een spannend slot ontstond. De dames uit Mariahout speelden de wedstrijd goed uit, genoten van het korfbalspel en scoorden nog twee maal. Eindstand van de wedstrijd was 18-13 in het voordeel van de dames uit Mariahout. Op zondag 8 maart speelt Flamingo’s om 9.45u tegen NDZW 1 in Vlijmen.