Flamingo’s pakt belangrijke punten.

Flamingo’s 1 – Klimop 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 13 mei tegen Klimop, op de Heibunders in Mariahout. Op deze regenachtige dag was het zeer van belang om punten te pakken aangezien de laatste 5 teams strijden om klasse behoud. De dames van Flamingo’s hadden in de beginfase van de wedstrijd moeite elkaar te vinden. Klimop komt op 0-2 voorsprong. Het lukt Flamingo’s niet goed om het aanvallend neer te zetten, waardoor ze weinig kansen creëren. Gelukkig gaat het na het spelen van de eerste 20 minuten beter en wordt het 3-3 en komen al gauw voor te staan met 6-4. Helaas weet ook Klimop in de laatste fase van de eerste helft de korf te vinden dan is de ruststand 6-5 in het voordeel van Flamingo’s. Na rust hebben beide teams moeite met scoren, ondanks de mooie kansen die er ontstaan. Na 15 minuten maakt Klimop gelijk. In de slotfase van de wedstrijd weten de Mariahoutse dames hun hoofd erbij te houden en komen gelukkig nog 2 keer tot scoren. Zij winnen de wedstrijd met 8-6.

Foto: Neeltje Berkvens.

Senioren 2 verliest van kampioen ODC.

Senioren 2, gesponsord door Harold Vereijken, speelde op zondag 13 mei tegen ODC. De wedstrijd is voor beide teams niet meer spannend aangezien ODC al kampioen is in deze buitencompetitie. Door de regen is het veld en de bal erg nat. Dit is te merken in het spel. Er is zeer veel balverlies, waardoor er geen goede aanvallen opgezet kunnen worden. In de eerste helft creëert Flamingo’s redelijk wat kansen, maar belonen zichzelf te weinig. ODC daarentegen spelen voor hun doen geen sterke wedstrijd, maar weten de korf en elkaar wel te vinden. ODC is in deze klasse de terechte kampioen. Senioren 2 verliest de wedstrijd met 5-16.