FLAMINGO’S SLUIT BINNENSEIZOEN AF MET WINST.

DOT 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 31 maart hun laatste binnenwedstrijd van dit seizoen. Voor beide partijen stond er niets meer op het spel, dus was het voor Flamingo’s een goed moment om nieuwe dingen uit te proberen, zoals het mee laten draaien van A-speelsters. De wedstrijd was tegen DOT uit Deurne en de dames van Mariahout moesten al vroeg uit de veren om deze wedstrijd te spelen. In de eerste fase van de wedstrijd verdedigde Flamingo’s zeer strak, waardoor DOT geen mogelijkheden kreeg tot scoren. Toch was het DOT die het eerste doelpunt maakte. Flamingo’s had direct een antwoord. Isa van Eijndhoven scoorde een mooie kans achter de korf. Isa speelde weer haar eerste minuten na een lange blessuretijd. Ze speelde direct een zeer sterke wedstrijd. Nadat Flamingo’s de voorsprong nam, heeft ze deze niet meer uit handen gegeven. Op een aantal hoogtepunten na, liet Flamingo’s ook wat steken vallen. De passing was zwak en de aanvallen waren statisch. Na rust ging dit beter en speelde Flamingo’s vrijuit. Er werden betere kansen gecreëerd en doordat er door coach Kim Janssen-Vervoort veel werd gewisseld, ontstonden er mooie aanvallen en werd er aanvallend goed gevarieerd. De wedstrijd werd door Senioren 1 binnengesleept met een 9-14 overwinning. Senioren 1 kan terugkijken op een mooi binnenseizoen met veel spannende wedstrijden. De leerpunten worden meegenomen naar de buitencompetitie welke zal starten op zondag 14 april.

Zondagteam speelt laatste wedstrijd.
Altior 3 – Zondagteam

Zondagteam, gesponsord door T-PRESS sport en publiciteit, speelde op zondag 31 maart hun allerlaatste wedstrijd tegen Altior uit Heeswijk-Dinther. Ook voor het Zondagteam was er niets meer te behalen. In hun competitie zijn ze als 4e geëindigd. Altior daarentegen is ongeslagen kampioen van de poule en wilden ook graag deze winst binnenslepen. Door de vele blessures speelden er 3 jeugdspeelsters mee van de A. Deze meiden; Lotte van Erp, Rosa Maas en Myrte Maas hadden allemaal minsten 25 minuten gespeeld en het Zondagteam fijn ondersteund. Myrte scoorde één keer en Lotte zelfs twee keer. Een zeer goede aanvulling dus. Het begin van de wedstrijd stond in het teken van Altior. Elk afstandsschot gooiden ze door de korf. Flamingo’s ging na 10 minuten scherper verdedigen, waardoor Altior het moeilijker kreeg en waarbij Flamingo’s aanvallend meer kansen kreeg. Na een goede wedstrijd, met mooie aanvallen kwam er een einde aan deze binnencompetitie. De eindstand was 16-9 in het voordeel van Altior.