Flamingo’s speelt gelijk, maar wint een belangrijk punt.

Rietvogels 1 – Flamingo’s 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 4 februari in Riethoven, tegen De Rietvogels. Een zeer belangrijke wedstrijd, omdat beide teams moeten strijden om in de overgangsklasse te blijven. Het was een goede wedstrijd. Van beide partijen. Zeker verdedigend had Flamingo’s het goed voor elkaar. Helaas werden kansen in de aanval niet benut. De meiden uit Mariahout konden elkaar vinden, maar de aanvallen werden niet omgezet in doelpunten. Communicatie was goed, balplaatsing kon beter. De slotfase van de wedstrijd was zeer spannend. Flamingo’s kreeg nog een vrije bal. Dit was een doelpunt, maar werd afgefloten, omdat een dame van Rietvogels binnen de afstand stond. Flamingo’s kreeg een tweede kans, maar helaas werd er gemist. De einduitslag was 11-11. De meiden van Flamingo’s waren teleurgesteld, maar trots op een goede wedstrijd. De komende weken wordt het spannend en moet er gestreden worden voor klassenbehoud. Al het publiek en alle aanmoedigingen zijn welkom. Op zondag 18 februari speelt senioren 1 om 14.00u, in de Klumper in Lieshout, tegen Oranje-Wit.

Senioren 2 verliest van koploper.

ODC 2 – Flamingo’s 2

Senioren 2, gesponsord door Harold Vereijken, speelde op 4 februari tegen koploper ODC in Asten. De kaarten leken na 10 minuten al geschud. ODC was scherp, verdedigde strak, communiceerde goed en scoorde afstandsschot na afstandsschot. Flamingo’s had geen antwoord op het goede spel van hun tegenstander. Ruststand was 13-3 in het nadeel van Flamingo’s. De wedstrijd was sowieso verloren, maar de Mariahoutse meiden kwamen toch scherp uit de kleedkamers. Er werd veel beter verdedigd, beter gecommuniceerd en de passing was scherper, waardoor er diepe ballen gegooid konden worden en het spel gevaarlijker werd. Helaas zorgde dit voor maar 2 doelpunten in de tweede helft. ODC had echter ook nog maar 5 keer gescoord. De eindstand kwam daardoor op 18-5 in het voordeel van ODC.