FLAMINGO’S SPROKKELT LAATSTE PUNTEN BINNEN

Flamingo’s 1 – JES 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 28 oktober opnieuw tegen JES uit Venhorst. Er stond een koude gure wind. Geen lekker weer om een wedstrijd te korfballen. Flamingo’s begon een beetje gehavend aan de wedstrijd. Met Vera Leenders en Anouk van Eijndhoven geblesseerd op de bank moesten de meiden uit Mariahout de schouders eronder zetten voor een goed eindresultaat. De eerste 18 minuten van de wedstrijd werd er niet door JES én niet door Flamingo’s gescoord. Daarin mag vermeld worden dat Flamingo’s enorme pech had en vele kansen net uit de korf draaide. Gelukkig valt na 18 minuten het eerste doelpunt aan Mariahoutse kant. Martje van den Broek maakt een mooie doorloopbal en scoort vervolgens een korte kans achter de korf. In de rust was het 3-2 in het voordeel van Flamingo’s.

Ook na rust had Flamingo’s het zwaar en moesten ze blijven knokken voor elk doelpunt. JES gaf zich niet zomaar gewonnen, waardoor Flamingo’s niet uit kon lopen. Coach Kim Janssen-Vervoort probeerde met wissels wat te forceren, maar het mist Flamingo’s aan overtuiging en power. De laatste 5 minuten van de wedstrijd bleken de beslissende. De meiden uit Mariahout knokken en het is opnieuw Martje die de 5-4 scoort door een perfecte bal van Elja Maas. Laatstgenoemde zorgt voor het laatste doelpunt, waardoor de zege voor Flamingo’s binnen is. Een terechte 6-4 winst in het voordeel van Flamingo’s. De dames hebben nu een weekje rust, om vervolgens de zaal in de te gaan. De eerste wedstrijd van het binnenseizoen zal gespeeld worden op zondag 25 november. Ook zal dan het 2e team zijn aantreden doen.