Flamingo’s start met winst!

JES1 – Flamingo’s 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 9 september hun allereerste competitiewedstrijd van het seizoen. Onder leiding van nieuwe coach Kim Janssen-Vervoort was het team klaar voor een nieuw seizoen. De tegenstander was JES uit Venhorst, met als coach John Nooijen, oud trainer/coach van Flamingo’s. De sfeer was goed, de voorbereiding gaf vertrouwen en de teamspirit aanwezig. Met een gezonde spanning klonk om 13.00u het eerste fluitsignaal. Langzaam maar zeker kwam de wedstrijd op gang. Martje van de Broek opende de wedstrijd na ruim 10 minuten spelen met een korte kans en na weer 10 minuten spelen met een omdraaibal. Ook JES kreeg veel kansen en ruimte van Flamingo’s, maar kon deze niet benutten. Flamingo’s bleef met het tweede aanvalsvak ook zoeken naar kansen. Er werd veel naar binnen gespeeld, waardoor ze elkaar in de weg liepen. Gelukkig maakte Vera Leenders met een mooi afstandsschot net voor rust de 0-3, waardoor Flamingo’s veilig de kleedkamers in ging. Na de rust kreeg Flamingo’s direct twee kansen die benut werden, waardoor het in een korte tijd 0-5 was in het voordeel van de dames uit Mariahout. Deze concentratie konden de meiden helaas niet volhouden en liet JES dichterbij, maar op veilige afstand komen. De laatste 10 minuten heeft Flamingo’s het spel goed uitgespeeld en gingen zij er met de winst vandoor. Eindstand was 4-7 in het voordeel van de dames uit Mariahout.