FLAMINGO’S STEVIG AAN KOP

Flamingo’s 1 – Flash 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 26 januari tegen Flash. Dit keer in D’n Ekker in Beek en Donk. Door omstandigheden begon Flamingo’s in een gewijzigde opstelling. A-speelster Simone Senders maakte daardoor haar debuut bij senioren 1 en speelde een goede wedstrijd. Flamingo’s verdedigde de gehele wedstrijd zeer sterk en werkte hard. Wel was Flamingo’s slordig in de passing. Er worden veel kansen gecreëerd, maar weinig benut. Na 6 minuten scoort Elja Maas van afstand. Direct daarna scoort Ada een uitwijkbal. Ook Emma Leenders wist de korf te raken, waardoor Flamingo’s na 15 minuten met 3-0 voorstaat. Flash komt moeilijk tot korfballen en schieten vooral zonder rebound. Door sterk verdedigend werk van Flamingo’s hebben ze het moeilijk. Aanvallend speelt Flamingo’s wat slordig en verliest daardoor geregeld de bal. Flash weet ook een paar keer de korf te raken. Ruststand is 6-2 in het voordeel van Flamingo’s.
Na rust komt Flash gemotiveerd en scherp uit de kleedkamer. Ze creëren meer gevaar en Flamingo’s heeft zichtbaar moeite met het scherpe spel. Senioren 1 blijft zoeken naar kansen, maar vindt het lastig om elkaar te vinden. Er wordt door Flamingo’s nog een aantal keer gescoord en ook Flash scoort nog 2 keer. Toch kan Flash niet meer dichterbij komen en speelt Flamingo’s rustig hun wedstrijd uit. Aan het einde van de wedstrijd wordt er nog een aantal keer gewisseld. Onder andere wordt Ada gewisseld. Het is voorlopig haar laatste wedstrijd en kreeg daarom een publiekswissel. De wedstrijd wordt uitgespeeld en Flamingo’s wint de wedstrijd met 9-4. Op zondag 2 februari speelt Flamingo’s om 9.45u tegen Midako in de sporthal in Geldrop.