Flamingo’s verliest belangrijke punten.

Flamingo’s 1 – DSV 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 25 februari tegen DSV. Een belangrijke wedstrijd, omdat Flamingo’s op de 7e plek staat in de ranglijst, met alleen Celeritas nog onder zich. Flamingo’s begon erg zwak aan hun wedstrijd. Binnen 5 minuten stond de klok op 0-3 in het voordeel van DSV. Er werd niet stevig genoeg verdedigd en DSV greep hun kans om mooi uitgespeelde kansen af te maken. Na 15 minuten werd er gewisseld en kwam Sanne Scheepers in het veld. Al snel scoorde zij de 1-5. Direct daarna scoorde Helen van Wanrooij het tweede doelpunt voor Flamingo’s. Op dat moment kregen de dames van Flamingo’s weer wat vertrouwen. In de rust was het 4-8 in het voordeel van DSV.

In de kleedkamers had trainer John Nooijen vertrouwen uitgesproken naar zijn team en de dames kwamen positief en met vertrouwen het veld op. Het duurde een tijdje, maar Kim Vervoort scoorde in het achterveld een mooi uitgespeelde kans. En daarna scoorde Ada Kornuijt ook 2 maal van afstand. Met nog 14 minuten op de klok was het 8-8. Flamingo’s had zich terug geknokt in de wedstrijd. Helaas viel het spel stil en werd er aan beide kanten niet meer gescoord. In de laatste 5 minuten werd er door DSV nog 2 keer gescoord en daarmee verliest Senioren 1 hun wedstrijd met 8-10 van DSV. Volgende week speelt Flamingo’s om 14.55u een zeer belangrijke wedstrijd tegen Celeritas, in Dioscuren in Schijndel. In die wedstrijd zal beslist worden wie er degradeert en wie er nog mag strijden om klassenbehoud.

Foto: Ada Kornuijt

Senioren 2 wint van Rosolo.

Flamingo’s 2 – Rosolo 2

Senioren 2, gesponsord door Harold Vereijken, speelde op 25 februari tegen Rosolo uit Reusel. Al vroeg in de wedstrijd komt Flamingo’s achter te staan. Rosolo speelt snel, gedreven en is fel op de bal. Iets waar Senioren 2 veel moeite mee heeft. Tijdens de wedstrijd wordt er met vertrouwen gespeeld en wordt er goed overlegd. Rosolo staat de gehele wedstrijd voor en telkens komt Flamingo’s dichtbij, maar komt na een gelijke stand niet meer tot scoren. Gelukkig gebeurt dit in de slotfase wel. De kansen worden mooi uitgespeeld. De bal gaat het hele vak rond en er wordt goed samen gespeeld. Senioren 2 wint, na het spelen van een hele goede wedstrijd, met 11-10 van Rosolo.