FLAMINGO’S VERLIEST, ONDANKS GOEDE WEDSTRIJD.

BMC 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 19 mei een wedstrijd tegen BMC in Berlicum. Flamingo’s staat al veilig in hun klasse en daardoor zat er voor hen weinig tot geen druk op de wedstrijd. Flamingo’s had daardoor de kans om vrijuit te spelen en lekker te ballen. De meiden uit Mariahout kwamen gefocust uit de kleedkamers en verdedigde zeer sterk. BMC had het lastig tegen het verdedigende spel van Flamingo’s, maar kon wel tot scoren komen. Ook Flamingo’s kwam de eerste helft een aantal keer tot scoren, waardoor de ruststand 3-3 was. Net zoals Flamingo’s, was BMC gebrand om een lekkere wedstrijd te spelen, waardoor beide teams mooi korfbal lieten zien en het publiek kon genieten van een mooi spel. BMC kreeg wel elke keer de kans om op voorsprong te blijven. Senioren 1 kon aanhaken, maar kon de wedstrijd deze week niet naar zich toetrekken. Coach Kim Janssen-Vervoort gaf na de wedstrijd aan, enorm trots te zijn op haar team, ondanks het verlies. Flamingo’s liet een sterk collectief zien, iets waar hard aan gewerkt is het afgelopen seizoen. Eindstand was 8-6 in het voordeel van BMC. Volgende week speelt Flamingo’s om 12.00u thuis tegen VIOS 1.