FLAMINGO’S VERLIEST OPNIEUW

Tovido 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 15 september tegen Tovido uit Esch. Na de winst van de bekerwedstrijd op donderdag 12 september tegen Korloo, waren de ogen tegen Tovido gebrand op winst. Flamingo’s begon echter wat onzeker aan de wedstrijd. Tovido maakte daar gretig gebruik van en scoorde direct vanuit de tweede aanval. De verdediging van Flamingo’s was niet scherp genoeg. Gelukkig werd het snel 1-1. Daarna viel de wedstrijd een beetje stil. De dames uit Mariahout creëerde wel mooie kansen, maar het afmaken van deze kansen bleek lastig. Flamingo’s wordt door coach Kim Janssen-Vervoort op scherp gezet, waarmee de ruststand alsnog 3-3 wordt. In de rust worden er opnieuw afspraken gemaakt. Het verdedigende spel moet beter en daarom gaat Flamingo’s voorverdedigen. Dit wordt deels goed uitgevoerd. Ook daar voelt Tovido ruimte en maakt gebruik van de foutjes die Flamingo’s. Zij lopen uit naar 5-3. Uiteindelijk lukt het Flamingo’s niet om dichterbij te komen en moeten helaas opnieuw de winst aan de tegenstander geven. Eindstand is 7-4 voor Tovido. Donderdag 19 september speelt Flamingo’s een bekerwedstrijd tegen KSV ’17 in Schijndel en zondag 22 september om 12.00u tegen VIOS op sportpark de Heibunders te Mariahout.