FLAMINGO’S VERLIEST VAN KAMPIOEN DAW SCHAIJK.

DAW Schaijk 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 2 juni hun laatste wedstrijd van het seizoen. Voor de tegenpartij DAW Schaijk een spannende partij, omdat zij kampioen konden worden. Met een warme zon begon de wedstrijd tegen de dames uit Schaijk om 11.00u. De dames van beide partijen begonnen vol energie aan de wedstrijd. Doordat Flamingo’s hun samenspel weer op orde had, kwamen zij al snel op een 0-2 voorsprong. DAW had hier echter wel een antwoord op en scoorde direct op deze aanvallen een afstandsschot en een vrije worp, waardoor het in een mum van tijd weer gelijkspel was. De teams waren erg aan elkaar gewaagd en Flamingo’s gaf hen het kampioenschap niet zomaar cadeau. DAW kon voor rust nog wel uitlopen naar een 4-2 voorsprong, maar moest net als Flamingo’s moeite doen om te scoren. Door twee mooie doelpunten van afscheidnemer Martje van den Broek werd de stand voor rust alsnog 4-4. Na rust was het Flamingo’s die direct de voorsprong nam. Daarna brak er een periode aan waarbij zowel Flamingo’s als DAW mooie kansen creëerden, maar deze niet benutte. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd knokte DAW zich naar de overwinning en maakten ze gelijk en namen vervolgens de voorsprong. Eindstand van de wedstrijd was 8-6 in het voordeel van kampioen DAW Schaijk. Gefeliciteerd meiden. Flamingo’s bemachtigde een 4e plek in deze overgangsklasse en mag terecht trots zijn op het behaalde resultaat van het afgelopen seizoen.