FLAMINGO’S VERLIEST VAN KAMPIOEN ODIO.

Flamingo’s 1 – ODIO 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 24 maart tegen ODIO, in de Braak in Helmond. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. ODIO kon kampioen worden en Flamingo’s zou bij winst volgende week het kampioenschap kunnen vieren. Beide ploegen startten fel aan de wedstrijd. Beiden waren gebrand op winst. Helaas stond Flamingo’s na 10 minuten achter met 0-4. Flamingo’s creëerde wel kansen, maar had moeite met de afronding ervan. ODIO daarentegen was zeer effectief in het begin van de wedstrijd. ODIO liet snel spel zien, speelden veel op de doorbraak en Flamingo’s verdedigde niet waterdicht, waardoor ODIO de leiding kon houden. Na 13 minuten spelen scoorde Charlotte Rooijakkers de openingstreffer voor Senioren 1. Helaas had ODIO daar met een doorloopbal direct een antwoord op. Sanne Scheepers scoorde in de laatste 5 minuten voor rust een vrije worp. Helaas scoorde ook ODIO direct weer, waardoor de stand met rust 2-6 was, in het voordeel van ODIO.
In de eerste minuten van de tweede helft werd er weinig gescoord. Flamingo’s bleef veel kansen nodig hebben om tot scoren te komen. Telkens wanneer de dames uit Mariahout wel tot scoren kwamen, reageerde ODIO daar direct op, waardoor zij de voorsprong niet meer uit handen gaven. Met nog 20 minuten speeltijd was het 3-7 in het nadeel van Flamingo’s. Senioren 1 blijft er voor knokken, werkten allemaal kei hard, maar had moeite met het strak verdedigende spel van hun tegenstander. Senioren 1 kon elkaar steeds minder goed vinden en tijd begon een rol te spelen. Daarnaast was het verdedigend ook zwaar. ODIO gaf de voorsprong niet meer uit handen en trekt het kampioenschap naar zich toe. Eindstand was 5-9 voor kampioen ODIO.
Volgende week staat de laatste zaalwedstrijd van Senioren 1 op het programma. Zij spelen om 11.00u tegen DOT in Deurne.