FLAMINGO’S WERKT HARD EN WINT VERDIEND

Flamingo’s 1 – SkunK 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 13 januari hun eerste wedstrijd van 2019 met als Welpen team van de week. De tegenstander was SkunK uit Nijmegen.
De wedstrijd werd na 7 minuten geopend door SkunK. In korte tijd volgde er een korte kans, een strafworp en een afstandsschot, waardoor Flamingo’s na 10 minuten met 0-3 achter stond. Gelukkig scoorde Sanne Schepers na deze 10 minuten gauw de openingstreffer voor Flamingo’s, waardoor het geloof in de wedstrijd weer terug kwam. Kort daarna scoorde Elja Maas en scoorde Ada Kornuijt een mooi uitgespeelde doorloopbal en werd er door beide teams om en om nog een aantal keer gescoord. Na 20 minuten spelen was de stand ook 5-5. In de slotfase van de eerste helft liet Flamingo’s een positieve houding zien en straalden ze vertrouwen uit. De ruststand was dan ook in het voordeel van Flamingo’s.
Ook na rust kwam Flamingo’s geconcentreerd uit de kleedkamers. Martje van de Broek, Neeltje Berkvens en wederom Ada Kornuijt scoorden om en om en Flamingo’s kon uitlopen naar een 9-6 voorsprong. De gehele wedstrijd werkten beide ploegen enorm hard om de wedstrijd te winnen. SkunK kon echter niet meer tot scoren komen, wat gunstig was voor de dames uit Mariahout. Het baltempo en het tempo van het aanvalsspel lag hoog, waardoor SkunK er in de tweede helft niet meer aan te pas kwam en ook pech had in de afronding van de kansen. Flamingo’s heeft goed gekorfbald en heeft mooi, collectief korfbalspel laten zien. De eindstand was 13-8 in het voordeel van Flamingo’s. Volgende week, 20 januari, speelt Senioren 1 om 11.55u tegen ODIO in Millingen aan de Rijn.

Zondagteam wint wederom
Zondagteam – Rietvogels 1

Zondagteam, gesponsord door T-PRESS sport en publiciteit, speelde op zondag 13 januari tegen Rietvogels uit Riethoven. Flamingo’s opende de wedstrijd door snel achter elkaar 3 keer te scoren. Rietvogels liep de gehele wedstrijd achter de feiten aan, maar maakte het Flamingo’s niet gemakkelijk. Rietvogels bleef veel druk zetten, waardoor Flamingo’s moest wijzigen van verdedigende tactiek. In de eerste helft hadden de meiden van Flamingo’s daar last van, waardoor Rietvogels regelmatig tot scoren kon komen. Gelukkig werd er aanvallend genoeg druk gezet door de meiden uit Mariahout, waardoor Rietvogels niet in kon lopen op de stand. Flamingo’s bleef de gehele wedstrijd op een veilige voorsprong en kon de wedstrijd rustig uitspelen tot een 13-9 eindstand. Het zondagteam speelt op zondag 27 januari hun volgende thuiswedstrijd. Deze wordt gespeeld tegen Altior om 13.15u.