FLAMINGO’S WINT DOOR STERK VERDEDIGEND SPEL.

BMC 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 13 oktober, tegen BMC in Berlicum. De verdediging van Flamingo’s stond als een huis en daar had BMC zichtbaar moeite mee. Zij konden daardoor weinig kansen creëren. Aanvallend maakte Flamingo’s daar gretig gebruik van en stond binnen 10 minuten voor met 0-2. BMC kreeg direct daarna een strafworp en scoorde in de aanval daarna een omdraaibal. Daardoor ging de wedstrijd gelijk op. Isa Leenders werd halverwege de eerste helft ingebracht en speelde daarmee voor de eerste keer dit seizoen in senioren 1. Ze speelde goed en gedurfd, waardoor ze meteen liet zien een meerwaarde te zijn voor het team. Voor de rust bleef de wedstrijd gelijk opgaan. Door het sterk verdedigende spel van Flamingo’s, creëerde BMC alleen maar afstandsschoten, waarbij Flamingo’s vaak na één aanval de bal weer had veroverd. De ruststand was 3-4 in het voordeel van de Mariahoutse dames. Na rust brak er een spannende fase aan. Beide ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd. Tot de laatste 5 minuten bleef de stand gelijk. In de laatste vijf minuten wist Flamingo’s gelukkig nog 2 maal te scoren. BMC kwam er niet meer aan te pas. Flamingo’s heeft een zeer goede wedstrijd gespeeld, waarbij ze hebben laten zien mentaal sterk te zijn, doorzettingsvermogen te hebben en hard willen werken voor elkaar. Coach Kim Janssen-Vervoort was zeer tevreden over het resultaat. Op zondag 20 oktober speelt Flamingo’s om 12.00u tegen Avanti/Celeritas 1 op Sportpark de Heibunders in Mariahout.