FLAMINGO’S WINT OPNIEUW.

Fortuna ‘74 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 17 februari tegen Fortuna ’74.
De wedstrijd werd om 16:15 gespeeld in WIJCHEN. Flamingo’s startte de wedstrijd wederom met een gewijzigde opstelling wegens blessures. Daarnaast moest Fortuna zeker niet onderschat worden. De wedstrijd werd sterk gestart door een vrije bal door Martje van den Broek. Daarmee werd het 0-1 voor de dames uit Mariahout. Daarna volgde er een fase met veel fouten aan beide kanten waardoor er genoeg vrije ballen en strafworpen gegeven werden. Deze werden hier en daar goed benut door beide ploegen. Flamingo’s had mooie aanvallen maar kwam niet tot scoren, waardoor Fortuna kon blijven aanhaken. De stand ging daarom ook gelijk op tot een 5-5 voor de rust. In de laatste minuten werden er aan beide kanten nog een strafworp benut waardoor de ruststand resulteerde in een 6-6 gelijke stand. Na een goed teamoverleg in de rust kwam Flamingo’s sterk de kleedkamer uit. Binnen enkele minuten kwam de voorsprong weer terug die zij overigens de rest van de wedstrijd niet meer uit handen gaf. Er volgden 3 mooie doelpunten van Martje van den Broek, Neeltje Berkvens en Elja Maas. Het eerste kwartier van de tweede helft was Flamingo’s duidelijk sterker en maakten de kansen prachtig af. Richting het einde van de wedstrijd kwam de druk bij de meiden terug die de afgelopen weken vaker gevoeld was. Schoten werden niet meer afgemaakt en passing kon beter. Er werden kleine foutjes gemaakt en er werden niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Flamingo’s wist gelukkig in dit deel van de wedstrijd toch de rust te bewaren en het gat van 4 doelpunten niet meer weg te geven. Na een paar mooie schoten in de slotfase eindigde de wedstrijd met 8-13 in het voordeel van Flamingo’s. Een goede wedstrijd met ook veel verbeterpunten die de dames meenemen naar volgende wedstrijden. Over 3 weken staat de wedstrijd tegen SCMH op het programma waar ze alle focus voor nodig hebben. De wedstrijd wordt gespeeld in Lieshout om 13.00u en alle aanmoediging is welkom!