FLAMINGO’S WINT VAN NOVIOMAGUM.

Noviomagum 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op de koudste zondag 6 oktober ooit, tegen Noviomagum uit Nijmegen. Vorig seizoen heeft Flamingo’s ook in de binnencompetitie tegen hen gespeeld. Beide teams hebben toen eenmaal gewonnen. Dat beloofde dus een spannende wedstrijd te worden. En dat was ook zo. Senioren 1 begon de wedstrijd verdedigend sterk. Aanvallend liet het hier en daar wat te wensen over, maar door het strak verdedigende werk gaven ze zichzelf de tijd om in de wedstrijd te komen. Toch is het de ploeg uit Nijmegen die de eerste 2 doelpunten maakt. Flamingo’s komt dus op een achterstand. De afgelopen wedstrijden bleek het voor de meiden uit Mariahout moeilijk om daar een ommekeer in te brengen. Dat lukte in deze wedstrijd gelukkig wel. Flamingo’s scoorde vanuit een vrije bal en vanuit een korte kans langs zij. Daarna ging het in de wedstrijd gelijk op. Flamingo’s liet duidelijk zien de sterkere ploeg te zijn. Helaas bleef het afronden van kansen toch erg moeilijk. De ruststand was 3-2 voor Noviomagum. Het is een open wedstrijd waarin beide ploegen kansen genoeg krijgen. Tot 10 minuten voor tijd ging het gelijk op en is het 5-5. Dan is het gelukkig Flamingo’s die 2 keer in een korte tijd achter elkaar scoort en daardoor op voorsprong komt. Met nog 3 minuten op de klok en Noviomagum die nog de 6-7 scoort is het einde van de wedstrijd onrustig te noemen. Flamingo’s heeft een goede wedstrijd gespeeld. Waarbij ze vooral verdedigend heel sterk waren en aanvallend steeds beter spel lieten zien. Op zondag 13 oktober reist Flamingo’s af naar Berlicum waar zij om 13.00u hun wedstrijd zullen spelen tegen BMC 1.