FLAMINGO’S WINT VAN SPOORDONKSE GIRLS.

Spoordonkse Girls 1 – Flamingo’s 1
Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 10 februari tegen Spoordonkse girls in Oirschot. Vanwege blessures werd er aan Mariahoutse zijde in een gewijzigde opstelling gespeeld. Helen van Wanrooij startte daarom in de basis in plaats van Vera Leenders Het eerste doelpunt werd gescoord door Spoordonkse Girls. Gelukkig had Flamingo’s direct een antwoord en was het na 10 minuten spelen 1-1. Senioren 1 nam het heft in eigen handen en scoorde snel twee keer achter elkaar, waardoor de stand 1-3 werd in het voordeel van Flamingo’s. Spoordonkse Girls speelde fel en kon daarom aan blijven sluiten. Flamingo’s ging slordig en onrustig spelen, mistten kansen en konden hun eigen korfbalspel niet onder controle krijgen. Spoordonkse Girls maakte hier dankbaar gebruik van en kon aan blijven haken. Ruststand was 3-3. Flamingo’s had tijdens de rust goed met elkaar gesproken en kwam daarom fel uit de kleedkamer. Sanne Scheepers scoorde direct na rust vanuit een vrije worp. Ook de aanval daarop scoorde Sanne, waardoor Flamingo’s uit kon lopen. Door de doelpunten van Sanne, kwam er meer rust in het team. En daarmee ook meer vertrouwen. Spoordonkse Girls kwam niet meer dichterbij en de wedstrijd werd gewonnen met 6-10 in het voordeel van de dames uit Mariahout. Een goede leerwedstrijd voor Flamingo’s. De focus op de wedstrijd blijkt van zeer groot belang. Het blijven communiceren met elkaar en het verdedigende spel zijn aandachtspunten voor volgende week. Dan spelen de dames tegen Fortuna ’74 1 in Wijchen, 16.15u.

Zondagteam wint overtuigend na goed spel.
Rooi 2 – Zondagteam

Zondagteam, gesponsord door T-PRESS sport en publiciteit, speelde op zondag 10 februari tegen Rooi 2 in de Streepen in Sint Oedenrode. Het Zondagteam kampt al weken met vele blessures, waardoor er wekelijks een andere opstelling staat. Het beloofde een pittige wedstrijd te worden, aangezien Rooi tweede staat in de ranglijst. Flamingo’s had de eerste 10 minuten moeite om het tempo van de tegenstander te volgen. Daarna kwamen ze beter in de wedstrijd en kwamen ze snel op voorsprong. Rooi haaket aan, maar miste ook veel kansen, waardoor Flamingo’s aan de leiding bleef. Ruststand was 5-7 in het voordeel van Mariahout. Het hoge speltempo van Rooi zakte na rust in en kwamen zij, door goed verdedigend werk van Flamingo’s, steeds moeilijker tot scoren. Flamingo’s kreeg daardoor steeds meer vertrouwen en scoorde keer op keer een afstandsschot. Rooi had geen antwoord. De eindstand was 9-14 in het voordeel van Flamingo’s. Een terechte en mooie overwinning voor de dames uit Mariahout. Op zondag 17 februari speelt het Zondagteam wederom in de Streepen. Deze keer tegen Odisco, om 14.30u.