Helaas weer geen punten voor Flamingo’s

ODIO 1 – Flamingo’s 1

Op zondag 15 oktober jl. speelde Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, hun wedstrijd tegen ODIO uit Millingen aan de Rijn. Met veel geblesseerde dames startte senioren 1 met een gewijzigde opstelling. De opdracht was duidelijk. Spelen als één team, goed spel en duidelijke communicatie. Zodra de wedstrijd van start ging, liet ODIO van zich horen. De dames uit Mariahout hadden direct in de gaten dat ze er verdedigend een schepje bovenop moesten doen. Het spel van Flamingo’s was niet slecht, maar het ontbrak hen aan zelfvertrouwen en overtuiging. Vooral de tweede helft gaven de meiden de wedstrijd in 10 minuten uit handen. Zodra Flamingo’s zakte op het aanvallende spel van ODIO, maakten zij daar gretig gebruik van en maakten hun kansen af. De meiden uit Mariahout beloonden zichzelf echter vrij weinig voor uitgespeelde kansen. Met een eindstand van 7-6 in het voordeel van ODIO staat Flamingo’s voordat we naar binnen gaan op een zesde plek op de ranglijst. Dat betekent dat ze in de tweede helft van de buitencompetitie hard moeten werken voor klassenbehoud.

Senioren 2 komt tekort

Senioren 2, gesponsord door Harold Vereijken, speelde op 15 oktober hun wedstrijd in Hapert, tegen VVO. Het harde werken van de ploeg is helaas niet beloond. Met een zeer gewijzigde opstelling vertrokken de rood-witten richting Hapert. De wedstrijd werd verassend goed gestart, maar helaas werden kansen niet afgerond. VVO deed dit op hun beurt wel en waren zeer effectief. In de Mariahoutse verdediging zaten wel wat gaten, waardoor VVO helaas uit kon lopen. Twee juniorenspeelsters, Elja Maas en Sanne van Lierop, hebben in deze wedstrijd wel laten zien dat ze kunnen korfballen. Helaas was het niet genoeg om de wedstrijd te winnen. Met een 11-8 verlies vertrok senioren 2 weer huiswaarts.