WELPEN KAMPIOEN

Al vroeg in de ochtend stonden de jongste korfbalstertjes van het welpenteam, gesponsord door Jumbo van den Boogaard, te trappelen op het veld van Altior in Heeswijk-Dinther om te beginnen aan hun kampioenswedstrijd. En ook ouders en familie waren meegereisd met spandoeken voor de extra support. Deze veldcompetitie wonnen zij de meeste wedstrijden met overtuiging en verloren er helaas één maar met 1 doelpunt verschil. Bij winst tegen Altior W2 deze zaterdag zouden ze de kampioenstitel binnen halen. Vanaf het startsignaal lieten de meisjes zien dat ze met goed samenspel en snel overspelen naar de korf, de sterkste partij waren. Binnen een paar minuten stonden ze al op een 0-3 voorsprong. Bij rust hadden ze er al 9 doelpunten ingegooid en hadden ze 1 doelpunt tegen. Met deze ruststand kon het kampioenschap hen al bijna niet meer ontgaan. Maar ook de tweede helft bleven ze scherp en ging de doelpuntenmachine gewoon door. Er werd vaak netjes afgespeeld naar het meisje dat goed vrij stond bij de korf. Met z’n allen scoorden ze uiteindelijk 20 doelpunten. Een 1-20 overwinning in de kampioenswedstrijd, wat een topprestatie. Heel goed gespeeld en aangemoedigd door de beide coaches. Hun allereerste kampioenschap werd uiteraard goed gevierd met een polonaise onder douche, kinderchampagne, taart en traktaties.