Moeizame start veldcompetitie

Voor Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, stond op 2e paasdag de eerste buitenwedstrijd op het programma. De dames uit Mariahout speelde om 13 uur in Esch tegen Tovido 1. Tovido stond voor de wedstrijd op een 5e plek en Flamingo’s op de 4e plek, met 3 punten verschil. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Als snel na het startsignaal merkte de dames dat het een zware pot zal worden door de weersomstandigheden. Een hoge temperatuur en stevige wind zorgde voor moeilijkheden. Het eerste doelpunt lag aan de kant van Flamingo’s door een mooi afgemaakte vrije bal van Martje van de Broek. Daarna liep de stand gelijkmatig op. Er werd weinig gescoord door beide ploegen. Senioren 1 creëerde goede aanvallen maar helaas viel er geen doelpunt. De Mariahoutse verdediging hield het goed dicht, maar uiteindelijk vielen er toch 3 afstandsschoten van Tovido in. De ruststand was een matige 3-2 voor Tovido. In de rust werd teruggekeken op een goede eerste helft met goede aanvallen maar in de tweede helft moest er meer focus op de afronding zijn om de wedstrijd binnen te slepen. Flamingo’s kwam sterk de kleedkamer uit en dit was te zien, binnen een paar minuten legde Manon van Eijndhoven er een mooie korte kans in: 3-3. Nu moest Flamingo’s doorpakken. Maar helaas had Tovido hier een antwoord op ze scoorden binnen een paar minuten 3 doorloopballen. Flamingo’s werd flink wakker geschut toen ze opeens 3 punten achter stonden, 6-3. Met nog 2 minuten op de klok stond Flamingo’s nog altijd 3 doelpunten achter, 7-4. Een time-out werd ingelast aan de kant van Flamingo’s en de speelsters moesten zich in deze slotfase echt gaan richten op het afmaken van de kansen, voor zichzelf, en niet meer voor de wedstrijd. Dit werd begrepen door de dames want in deze korte tijd konden zowel Ada Kornuijt als Sanne Scheepers de stand nog naar 7-6 trekken. Met nog minder dan een halve minuut spelen kreeg Flamingo’s nog één vrije bal en Emma Leenders legde beheerst de gelijkmaker erin. Daarna klonk direct het eindsignaal en eindigde de wedstrijd toch nog in een 7-7 gelijkspel. Het was een zware wedstrijd voor de dames maar ze hebben veel strijd laten zien. Wel zijn er genoeg verbeterpunten voor de komende wedstrijden. Flamingo’s kan blij zijn met 1 punt en behoud hiermee de 4e plek in het klassement in de Overgangsklasse. De volgende wedstrijd wordt gespeeld op donderdagavond 9 mei om 20.00 uur op sportpark De Heibunders. Senioren 1 krijgt dan de nummer twee SVOC’01 op bezoek.