S1 KOMT TEKORT TEGEN KOPLOPER

Op zondag 21 oktober reisde Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, af naar Oirlo voor de partij tegen koploper SVOC’01. Beide ploegen startten fel aan de wedstrijd, maar waar de ploeg uit Mariahout zichzelf niet beloonde met doelpunten, deed de thuisploeg dat vanaf de eerste minuut wel. Na 10 minuten spelen keken de bezoekers tegen een 4-0 achterstand aan. In de aanval van Flamingo’s schortte het in de eerste helft duidelijk aan de afwerking, ook een strafworp werd gemist. Tel daarbij op dat de aanval van SVOC’01 de vele toegekende vrije worpen met ogenschijnlijk gemak in de korf gooide en je kunt je voorstellen dat het een enigszins eenzijdige wedstrijd werd. Nadat Ada Kornuijt de 0 voor Flamingo’s van het scorebord wist te halen, viel Vera Leenders helaas geblesseerd uit. Tot aan de rust was het eenzelfde beeld. Flamingo’s liet zeker mooie combinaties zien in hun aanval maar desondanks slaagde ze er niet in om echt een vuist te maken. Een keer wist men tot 3 doelpunten te naderen, maar de thuisploeg was duidelijk trefzekerder. Met de ruststand van 13-5 en het beeld van de eerste helft leek de wedstrijd al binnen voor de koploper. Echter het vaandelteam van Mariahout heeft deze competitie al vaker laten zien over strijdkracht en doorzettingsvermogen te beschikken. In de eerste zes minuten van de tweede helft werd er niet gescoord, met name de verdienste van een sterke verdediging van Flamingo’s. Helaas lukte het ook nu opnieuw niet om zelf heel makkelijk te scoren en vaak was de rebound voor SVOC’01 waardoor de druk weer op de verdediging kwam. En als Flamingo’s dan wel de korf wist te vinden viel er bij SVOC’01 vaak ook weer een fraai afstandsschot in. Ondanks dat Mariahout het vooral qua afronding niet kon evenaren, kan de ploeg trots zijn op het spel en de verdedigende successen in de tweede helft. Het werd uiteindelijk 18-9.

Zondag 28 oktober speelt Senioren 1 om 13.00 uur op sportpark de Heibunders de laatste wedstrijd van het eerste deel van de buitencompetitie, tegen Jes uit Venhorst.