STERK SPELEND FLAMINGO’S TERECHTE WINNAAR

Flamingo’s 1 – Spoordonkse Girls 1

Senioren 1, gesponsord door Auto Corsten, speelde op zondag 2 december in de Klumper in Lieshout hun eerste thuiswedstrijd tegen Spoordonkse Girls. In de eerste 9 minuten liet Senioren 1 aanvallend een slordig spel zien. Verdedigend was het juist zeer sterk. Het duurde dan ook 9 minuten voordat het eerste doelpunt viel. Vera Leenders scoorde een korte afstand en daarmee was het gat van de korf geopend. Direct daarna scoorde Manon van Eijndhoven een uitwijkbal en weer vrij snel daarna scoorde A-speelster Elja Maas een mooi afstandsschot. Spoordonkse girls scoorde nog een tegengoal, maar voor rust was het vooral Flamingo’s die keer op keer de korf vond. Met fases lieten de meiden uit Mariahout slordig spel zien met onnodig balverlies. Daarentegen werden vele ballen onderschept, werden duels gewonnen en werd er voor elkaar gewerkt. Er stond één team. Ruststand was 10-3 in het voordeel van Flamingo’s. Na de rust trok Senioren 1 de voorsprong door. Er werd opnieuw door Manon gescoord en direct daarna door Sanne Scheepers. Spoordonkse girls kreeg nog een strafworp mee, maar de wedstrijd was al gespeeld. Er wordt ondanks de voorsprong door beide teams hard gewerkt. Over de gehele wedstrijd bekeken is Flamingo’s veruit de sterkste van de twee. Het collectief sterke spel van de dames uit Mariahout zorgde voor een overtuigende winst. De wedstrijd eindigde in 18-7 in het voordeel van Flamingo’s. Volgende week speelt Senioren 1 wederom thuis. Deze wedstrijd is in de Klumper in Lieshout om 14.25u. Iedereen is van harte uitgenodigd om te komen kijken.

Senioren 2 verliest onnodig.

Flamingo’s 2 – Rooi 2

Senioren 2, gesponsord door T-PRESS sport en publiciteit, speelde ook hun eerste thuiswedstrijd. Deze tegen Rooi 2 uit Sint Oedenrode. De dames van Senioren 2 kwamen sterk uit de startblokken. Bijna de gehele eerste helft stond Flamingo’s voor. Helaas maakte Rooi net voor rust de gelijkmaker en werd het 7-7. Het aanvallende spel van Senioren 2 viel stil in de tweede helft. De meiden creëerden weinig kansen en het spel werd daardoor té statisch en té voorspelbaar. Rooi maakte daar gretig gebruik van en scoorde keer op keer. Flamingo’s kon de wedstrijd niet meer keren en kon de korf geen enkele keer meer vinden na rust. De eindstand was 7-13 in het nadeel van Flamingo’s. Volgende week speelt Senioren 2 opnieuw thuis. Deze zal gespeeld worden in de Klumper om 13.00u.