Verdiende overwinning Senioren 1

Op zondag 29 september stond voor Flamingo’s 1, gesponsord door Auto Corsten, opnieuw een thuiswedstrijd op het programma. ODIO 1 uit Millingen aan Rijn kwam in Mariahout op bezoek. Het vorige seizoen was dit ook een van de tegenstanders. Een opponent waartegen Flamingo’s alle zeilen bij zal moeten zetten om mee te kunnen en kans te maken op het binnenhalen van de twee punten. Uiteraard gaat de thuisploeg er voor en komt goed uit de startblokken. Het is echter ODIO die als eerste scoort. Al snel scoort Flamingo’s de 1-1. Vele kansen volgen voor Flamingo’s maar deze worden helaas wederom niet benut. ODIO prikt er voor rust een vrije bal en een afstandsschot in en gaat de rust in met 1-3 voorsprong. In de rust bespreekt coach Kim Janssen-Vervoort wat kleine punten met de dames en vooral de boodschap dat het er wel degelijk in zit en dat er voor onszelf moet worden gespeeld. Dit wordt direct uitgevoerd op het veld. Het plezier is te zien en door twee benutte kansen van Emma Leenders is het weer 3-3.
Een sterk verdedigende Neeltje Berkvens maakt het ODIO erg lastig. De aanval profiteert hiervan en Flamingo’s loopt uit naar 5-3. Zaak is nu de voorsprong te vergroten om niet onder druk te komen staan. Even wordt het nog 5-4 maar Flamingo’s heeft een antwoord en loopt uit naar een stand van 7-4. ODIO scoort nog wel uit een stip maar vormt geen gevaar meer. Eindstand 7 – 5. Een verdiende overwinning voor een goed spelend team. Zondag 6 oktober reist Senioren 1 af naar Nijmegen, waar zij om 14.00 uur de wedstrijd tegen Noviomagum 1 spelen.