Onze visie – Samen Sterk!

Visie
KV Flamingo’s Mariahout is meer dan alleen een dameskorfbalvereniging. Wij zijn een bloeiende gemeenschap waarin meisjes en vrouwen van alle leeftijden uit verschillende kernen van de gemeente Laarbeek samenkomen. Sinds 2018 hebben we onze horizon verbreed met een succesvolle samenwerking met KV Nijnsel, waardoor we nog meer speelsters een plek bieden om te sporten en te groeien. Of je nu 4 of 50+ bent, bij ons staat plezier en ontwikkeling voorop, of je nu speelt op recreatief of prestatief niveau.

Ook krijgen onze leden de ruimte zich te ontplooien en te ontwikkelen in vaardigheden als samenwerken, leiding geven, motiveren, organiseren en besturen. Daarnaast is de sociale functie binnen de vereniging en in het dorp een belangrijk gegeven en staat samenwerking en krachten bundelen met andere lokale (sport) verenigingen hoog in het vaandel.

In 2019 hebben we de samenwerking noodgedwongen een beetje moeten versmallen aangezien bij KV Nijnsel alle Junioren speelsters overgaan naar de Senioren divisie. Hierdoor is de samenwerking voor 2019-2020 en daarna beperkt tot de Midweek teams.

Prestatie en recreatie
Doelstelling van het senioren team uitkomen in de overgangsklasse. Continue verbetering van techniek en tactiek, zowel voor het team als de individuele speelsters. Hiervoor dient een capabele trainer en coach geselecteerd te worden en dient minimaal 2x per week getraind te worden. Tevens neemt een speelster van senioren teams verplicht deel aan het Masterplan Arbitrage en is daarnaast verantwoordelijk voor het deelnemen aan één of meerdere commissies.

Doelstelling van de overige teams is continue ontwikkeling van het team en de individuele speelsters en zo hoog mogelijk eindigen in de competitie. Prestatie is van belang, maar een nog groter belang is dat speelsters plezier beleven aan het spel. Trainers komen uit eigen gelederen, waardoor hetzelfde spelsysteem door de hele vereniging beoefend wordt. Er wordt minimaal 1x per week getraind. Het uitvoeren van vrijwillige taken, moedigen we uiteraard alleen maar aan!

Sociaal – een vereniging voor Iedereen

Bij KV Flamingo’s geloven we sterk in de kracht van teamspirit. Korfbal is niet alleen een sport, het leert je ook samenwerken, respect tonen voor elkaar, en zowel overwinningen als verliezen samen te delen. Naast korfbal organiseren we ook talloze sociale activiteiten zoals lampionnentocht, skate swing en ons altijd populaire jeugdkamp.
Deze activiteiten versterken het familiegevoel binnen de vereniging.

Vrijwilligers – het hart van Flamingo´s
Onze vrijwilligers zijn van onschatbare waarde. Zij coachen teams, organiseren activiteiten en zorgen ervoor dat alles op rolletjes loopt. Zonder hun inzet zou Flamingo’s niet kunnen bestaan. We zien echter dat het drukke leven van onze leden het moeilijker maakt om tijd te vinden voor vrijwilligerswerk. Toch blijft het van groot belang dat we allemaal onze schouders eronder zetten om onze vereniging draaiende te houden. We streven ernaar om zoveel mogelijk mensen te betrekken, zodat we samen de verantwoordelijkheid dragen.

Jeugd opleiden – toekomst van Flamingo´s
De toekomst van onze vereniging ligt in de handen van onze jeugd. Daarom zijn we volop bezig met het ontwikkelen van een technisch beleidsplan om de kwaliteit van onze jeugdopleiding te waarborgen. Onze jeugdtrainers en -coaches bestaan uit seniorenspeelsters, ouders en vrijwilligers met ervaring in de sport. We willen graag een jeugdcoördinator aanstellen om de structuur en begeleiding binnen de jeugdteams verder te verbeteren, zodat iedere speelster zich optimaal kan ontwikkelen en klaar is om de stap naar de senioren te maken.

Financieel
Flamingo’s staat er financieel goed voor. Onze inkomsten komen uit contributies, sponsoring en activiteiten zoals het Kubb-toernooi en de Rabobank-campagne.
Met dit stabiele financiële fundament kunnen we blijven groeien en investeren in onze leden en activiteiten.

• De vereniging streeft er naar dat iedereen zich thuis voelt binnen de club.
  • Vrijwilligers, bestuur, leidsters, trainers, scheidsrechters en korfballers dienen een positieve uitstraling te hebben.
  • De vereniging streeft naar een groeiende professionelere houding.
  • Jeugdteams een gedegen opleiding bieden en waarborgen dat vanuit de A-jeugd aansluiting bij de seniorenselectie mogelijk blijft.
  • De vereniging profileren als actieve en gezonde vereniging.
  • De teams spelen op het hoogst haalbare niveau wat in hun mogelijkheden ligt.
  • Dameskorfbal binnen de Gemeente Laarbeek en Nijnsel promoten.
  • Betrokkenheid van leden, ouders en vrijwilligers met de vereniging stimuleren

Maar bovenal willen we dat al onze leden – jong en oud – genieten van de sport en het plezier dat korfbal met zich meebrengt.

Bij KV Flamingo’s is iedereen welkom.
We geloven in samen groeien, samen sporten en vooral: samen plezier hebben!