Seizoensopening 2022

De spelers en speelsters van de jeugdafdelingen van VV Mariahout en KV Flamingo’s stonden zondagochtend 4 september weer te trappelen om het grasveld te betreden. En ook, zoals ze de afgelopen jaren gewend zijn, om samen met hun begeleiders en sponsor de tribune op het hoofdveld van de voetbal te beklimmen om zich voor te stellen aan het publiek.

Aansluitend aan deze teampresentatie verplaatste het publiek zich naar het terras bij de kantine, want deze dag stond er ook een andere opening gepland. Als gevolg van een fijne samenwerking tussen KV Flamingo’s en VV Mariahout en met dank aan de gemeente, sponsoren, bouwcommissies en vele vrijwilligers zijn prachtige nieuwe kleedlokalen voor VV Mariahout gerealiseerd. Deze werden officieel geopend door wethouder Monika Slaets van de Gemeente Laarbeek. Ze werd met een mooi dankwoord ingeleid door Jack van Rossum, voorzitter van VV Mariahout. De jongste voetballer en korfbalster stonden paraat om de wethouder te helpen met de openingshandeling. Met verve namen Ot van Heeswijk en Noor Vermeulen de sleutels in ontvangst van de bestaande kleedlokalen die over zijn gegaan van de voetbal- naar de korfbalvereniging, en overhandigden ze de schaar waarna het lint kon worden doorgeknipt en de nieuwbouw is geopend. Zowel de delegatie van de Gemeente als alle overige geïnteresseerden konden daarna een kijkje nemen in de nieuwe lokalen en bestuurskamer.

Na deze openingshandeling ging de seizoensopening verder met een loterij en kon er nog een uurtje worden gespeeld op de sportvelden; voetbalwedstrijdjes of korfbalchallenges. Tussendoor had de organisatie weer voorzien in traktaties voor de kinderen, zoals broodje knak, ranja en een ijsje. Het was weer een topdag, iedereen is er klaar voor, het nieuwe seizoen is geopend. Komend weekend start voor veel teams weer de competitie en de bekerwedstrijden. Natuurlijk is daarbij alle support welkom.